Dnes už je aj na Slovensku čoraz viac áut s automatickou prevodovkou. Moderné automaty sú dokonca aj lepšie než manuálne prevodovky. Radia presne tak ako by ste to chceli aj s manuálnou prevodovkou, a to aj pri ostrej športovej jazde. Je to moderný systém, ktorý je pohodlný a veľmi uľahčuje život šoféra. Preto je samozrejmosť že automobilky ponúkajú v rámci výbav áut aj túto možnosť. Automat teda môžete mať aj v autách ako sú Opel Corsa, Opel Insignia či Opel Zafira. V autoškolách sa však jazda s automatom neučí.
Ak teda sadnete prvýkrát do auta s automatom, môžete byť prekvapený čo je to tam za páku a písmenká, a kam zmizol spojkový pedál. PRND+- to je medzinárodné označenie pre automatické prevodovky. Vychádza z angličtiny, P je parking, R reverse, N neutral a D drive. V takomto aute nie je spojkový pedál. Ľavá noha sa vôbec nepoužíva, preto mnohí vodiči majú tendenciu sedieť ďalej. To je však nesprávne, správnu pozíciu za volantom si treba nastaviť rovnako ako v aute s manuálnou prevodovkou. Čiže tak aby sme pri pomyselnom vytlačení spojky mali pokrčenú nohu. Pri jazde sa používa len pravá noha. V žiadnom prípade nepoužívajte ľavú nohu. Pokiaľ možno majte stále obidve ruky na volante. Pri automate ani nie je dôvod aby ste mali pravú ruku opretú o páku prevodovky. Režim P síce zablokuje kolesá, ale nie je primárne určený na zabrzdenie auta, stále treba na to používať ručnú brzdu. Režim P sa môže aktivovať až keď auto celkom zastaví a už sa netočia kolesá. V opačnom prípade je to pre prevodovku smrteľné. Pri poruche je dôležité tiež vedieť, že auto s automatom je vyslovene zakázané ťahať. Musí sa odviezť na odťahovke.