Pokúsim sa čo najjednoduchšie priblížiť Facebook a význam jeho reklamy. Nie je mojim cieľom trápiť vás obľubenými skratkami online marketérov ako CTR, CPM. S našimi klientami sa vždy snažíme hovoriť tak, aby čo najlepšie porozumeli tomu, že Facebook už dávno nie je len stránka, na ktorú zo svojho mobilu šupnete fotku spred svojho zrkadla a netrpezlivo čakáte na čo najviac “Páči sa mi to” (v článku to budem ďalej volať po starom – lajky).
V tomto je však paradoxne princíp Facebooku rovnaký, či ide o vás ako súkromnú osobu alebo máte na Facebooku svoj biznis. V oboch prípadoch netrpezlivo čakáte na lajky, na rozprúdenie diskusie, inak povedané čakáte čo najväčší záujem o vašu osobu resp. firmu. Kým v prvom prípade vám to posilní povedomie o tom, že naozaj dobre vypadáte, v tom druhom vám zvýšená pozornosť môže priniesť finančný zisk. Áno, samotný lajk neznamená automaticky zaplatenú objednávku, ale…
Úspešné firmy pochopili, ako dôležité je budovať si vzťahy so zákazníkmi a čím viac ich firma má, tým pôsobí dôveryhodnejšie. Ak sa dostanete k nejakej firme po prvý raz, kam vedú vaše prvé kroky? Veľa z vás si určite klikne práve na Facebook, aby si firmu “preklepla”. Kvalitný obsah, pozitívne komentáre a čo najväčší počet fanúšikov nám stačí. Firme veríme, nakupujeme. Keď bolo predo mnou spokojných so službami firmy niekoľko tisíc ľudí, prečo by som mal byť výnimka?
Mať teda kvalitnú Facebook stránku (v mojom ponímaní denne updejtovaný obsah, pozitívne reakcie-tým však nemyslím vymazanie tých negatívnych a primeraný počet lajkov) by tak mal byť cieľom každej firmy, či už veľkej alebo aj drobného podnikateľa. Práve drobnému podnikateľovi môže umne cielená a kontinuálna reklama na Facebooku priniesť za lacno nových klientov. Nejedného takéhoto podnikateľa živí možno päťdesiatka maximálne stovka stálych zákazníkov. Pri takýchto číslach je tak aj 20 nových klientov obrovský nárast.
Efektívnou a pomerne lacnou reklamou vieme rozšíriť fanúšikovskú stránku o veľké množstvo ľudí. Zoberme si čísla z našej poslednej kampane pre Kurzy zázrakov. Z 280 lajkov ich fanúšikovskej stránky sme sa v priebehu 2 týždňov vedeli dostať na číslo 360 pri rozpočte 3 eura na deň. Ako už som spomínal, samotný lajk neznamená zaplatenú objednávku, ale poskytuje výborný základ na rozvoj firmy. Napriek tomu, že firma pôsobí vo Zvolene, Banskej Bystrici a Žiari nad Hronom, najviac nových lajkov prichádzalo z úplne iných miest. O túto službu je tak záujem aj inde a je tak na každej firme, ako sa k tomu postaví a či využije svoj potenciál, ktorý mu reklama na Facebooku ukáže.
Nebudem sa (ako som už spomínal) púšťať do podrobného a najmä technického popisu reklám, ktoré Facebook poskytuje. Dôležité je vedieť, že z roka na rok Facebook stále viac sprísňuje pravidlá a vaše príspevky sa k ľudom nedostanú, pokiaľ ich nezaplatíte. Preto už vôbec nie je výnimočné ak sa váš príspevok dostane len k 80 ľudom aj napriek tomu, že máte niekoľko stovák alebo aj tisíc fanúšikov. Platenou reklamou však príspevok môže dostať kam len chcete a záleží len od rozpočtu. Možnosti sú takmer neobmedzené. Častokrát vám však stačí len niekoľko eur a vaša reklama sa zobrazí tisíckam potenciálnych zákazníkom.
Okrem platenia príspevkov a kampaní zameraných na zvýšenie počtu lajkov vašej fan page, vie Facebook kvalitne zacieliť publikum, ktoré sa cez Facebook reklamu prekline na váš web. Kým v PPC kampani na Google vás vyjde klik v priemere na 40 centov, Facebook sa vie dostať na cenu 10 centov za klik. Môźme uviesť konkrétny príklad reklamnej kampane pre spoločnosť Orex travel. Súbežne bežala reklama na Google aj Facebooku a kým kampaň na Google stála trikrát viac ako na Facebooku, na webovú stránku prišlo z Google o polovicu ľudí menej ako z Facebooku. Treba však dodať, že každá kampaň je špecifická a presné výsledky sa nie vždy dajú dopredu určiť.
Reklama na Facebooku vám tak prinesie nielen väčšie povedomie o vašej fan page, ale aj priamych návštevníkov na váš web.
Ak ste uvažovali nad iným internetovým reklamným kanálom ako práve využívate, dúfam, že vám tento článok pomohol. Nepodceňujte reklamu na Facebooku