Žijeme v svete, ktorý je vyspelý, civilizovaný, všade okolo nás sú počítače a mnoho aktivít sa deje elektronicky. Tiež žijeme v dobe, kde väčšina bankových prevodov sa vykonáva elektronicky, a teda peniazmi sa platí len v menšej miere.
Každý z nás potrebuje bežný účet – ide o účet v banke, kde prichádza výplata zo zamestnania a s ktorým súvisí internet banking. Ten zas slúži na jednoduché zasielanie financií z pohodlia domova.
Wikipédia hovorí, že význam bežných účtov je okamžitý prístup k vlastným prostriedkom na bežnom účte. Tento prístup môže byť buď hotovostný (cez pobočku banku) alebo bezhotovostný (internet banking alebo cez bankomat). Bežné účty sú zriaďované pre fyzické osoby, podnikateľov a právnické osoby.
Bežný účet je teda základným bankovým produktom a umožňuje prístup k vlastným financiám, ktoré má klient banky uložené v banke. Bežný účet mu umožňuje ukladať si financie v banke, vyberať a rôznym spôsobom s nimi disponovať.
Na Slovensku pôsobí mnoho bánk. Oficiálne čísla hovoria o niekoľkých desiatkach bánk. Medzi nimi je aj Poštová banka, ktorá sa vyznačuje tým, že má strategickú spoluprácu so Slovenskou poštou a teda množstvo obchodných miest na celom Slovensku.
Aké sú výhody bežného účtu v Poštovej banke?
V Poštovej banke je pre bežný účet názov Dobrý účet, čo hovorí o viacerých výhodách tohto bankového produktu:
- už v základe je internet banking a SMS správy pre prehľad o zostatkoch na účte – klient Poštovej banky získava k bežnému účtu aj prístup ku kvalitnému internet bankingu pre správu financií z pohodlia svojho domova
- platobná karta podľa výberu – k bežnému účtu si môže klient vybrať buď platobnú kartu Maestro, MasterCard Standard alebo MasterCard Gold.
- neobmedzený počet prijatých platieb, príkazov cez internet banking a počet platieb u obchodníkov – klient banky nemusí platiť žiadne ďalšie poplatky pri platbách cez internet alebo pri nákupoch za tovar u obchodníkoch
- výbery z bankomatov Poštovej banky a cez Poštomaty – podobne ako pri ostatných bankách, aj Poštová banka nemá poplatky pri výbere zo svojich vlastných bankomatov. Tie sú v každom väčšom meste. Tak sú jednoducho a rýchlo prístupné, kedykoľvek klient potrebuje. Podobne sa dá vybrať hotovosť z bežného účtu aj na poštách cez službu Poštomat.
- výber hotovosti cez Cashback – klienti Poštovej banky si môžu hotovosť zo svojho bežného účtu vybrať aj na obchodných miestach služby Cashback. Túto službu umožňujú napríklad predajne Coop Jednota. Výber hotovosti je tak možný aj na miestach, kde nie sú bankomaty. To je podstatné napríklad v menších mestách alebo na dedinách.
Dá sa teda povedať, že bežný účet sa stal našou každodennou súčasťou. Je len na nás, akú banku si podľa našich potrieb vyberieme. V prípade výberu Poštovej banky získava klient výhody, ktoré iné banky v danej miere neponúkajú – napríklad využívanie služieb Poštovej banky na miestach Slovenskej pošty a Coop Jednoty.