O necelé dva týždne nás čaká športový event na nábreží Eurovea, kde budeme opäť fotiť a tlačiť pre ľudí “fotku na pamiatku”. Event ako každý iný – s tým istým setupom, fotografom, hosteskou a fotostenou s na mieru vyrobenou grafikou a logami partnerov podujatia.

Hovorí sa, že iniciatívny blbec je horší, než triedny nepriateľ, kolegyňa si však napriek tomu povedala, že je super nápad, keď budú na fotení aj rekvizity. OK. U nás sa iniciatíve žiadne medze nekladú. Po celej kope absolvovaných akcií sme sa rozhodli, že parochne, ktoré mal kadekto na hlave a zaprášené handry to nebudú, a že na fotenie rekvizity vyrobíme. Úmysel bol, aby boli vo vektorovej grafike, dostatočne veľké a výrazné, a aby niečo vydržali, ideálne viac fotení.

   Výber motívov skupiny animátorov a grafikov (alias veľmi príležitostných športovcov) na športovú tému výsledku plus-mínus zodpovedal (LOL). Vymysleli boxerskú rukavicu, loptu, šiltovku, tenisovú raketu atď. – skrátka slušná zmeska – čo kto ráči. A po evente sme boli veľmi príjemne prekvapení, aké rekvizity si tá-ktorá cieľovka vyberala… Ale to je na samostatný článok.

   Deadline sa blíži a treba ísť týchlo do tlače. Baby nakreslili krásne športové rekvizity (btw už máme slušnú zásobu – letné drinky, novinové titulky, hudobné nástroje, … a pridáme vždy také, aké klient potrebuje). Technické požiadavky od dodávateľa sú jasné – rezacia krivka v magente, obrázok so spadavkou 1 cm a ďalší “kontrolný” obrázok, kde bude rezacia krivka položená na obrázku. Všetko v jednom pdf. Nou prob.

Rezanie nálepiek s jednofarebnou spadavkou je ale iná kávička, ako obrázkov, kde sme sa rozhodli nedávať “rámovaciu” čiernu spadavku, ale farebnú. Normálne by sa skrátka obrázok urobil väčší a rezalo sa doňho ako pri akomkoľvek inom printe. Grafičky si ale vymysleli, že spadavka bude o trochu tmavšia, ako farba, kde ohraničuje v danom bode objekt. Je to pekný efekt pri kreslených veciach, ale zákerná mína pri tlači s rezaním do mäska. Bežný smrteľník si samozrejme takýto bug nevšimne, ale my, čo pri objednávaní obeda jeden a pol okom sledujeme DTP, grafiku a kvalitu bitmáp na menu, ho vidíme hneď. Prišli krásne rekvizity s ostrou tlačou a čistými rezmi. Problém bol v miestach, kde sa stretávajú 2 farby. Ako to opísať… Ideálne ukázať.

   Je to detail, ktorý si musí grafik vedieť dostatočne dobre predstaviť, aby vedel farebnú spadavku vyrobiť správne. Napríklad pri elektrickej gitare, ktorá má svetlohnedý hmatník a tmavé telo s bielymi prvkami, musí spadavka vyzerať, ako by bola zväčšeným obrázkom len v inom odtieni a tento výsledok sa nedá dosiahnuť orámovaním existujúcich vrstiev. Zvlášť, keď cieľom je, aby časť spadavky bola viditeľná ako rámovanie objektu. No a keď si nechcete komplikovať život ako my, urobte orámovanie jednofarebné po celom obvode objektu. Je to tiež pekné a efektné.

Toľko ku grafike a jej príprave. Všetko sa samozrejme kreslilo vo vektoroch, čiže úpravy sú naozaj rýchle, keď ste si rekvizity už nakreslili. Ďalším kameňom úrazu bola samotná výroba. Veľakrát človek v tejto (a samozrejme akejkoľvek inej) brandži narazí na “odborníkov”, ktorí nacenia čokoľvek, čo si vypýtate, ale zabúdajú na to, že vaša odbornosť v danej oblasti nie je úplne zodpovedajúca ich profesii. V praxi to znamená, že vám málokto dokáže fundovane a efektívne poradiť. Dali sme teda vyrobiť rekvizity na 1 cm kapaplast (podľa nacenenia).

   Akcia hektická, 2500 ľudí, tlačenica, fotograf a hosteska s prehľadom a kľudom angličana všetkých motivovaných športovcov pofotili, fotky odovzdané, všetci spokojnučkí. Tak to má byť. Vždy sú po akcii nejaké straty. Tentokrát to schytalo zopár rekvizít z kapaplastu, ktorého živostnosť bola v užších miestach predmetu (napr. u trofeje) jedno podujatie, čo nie je úplne rentabilné.

   Keď sme sa po evente dodávateľa pýtali, či je možné do budúcna rekvizity vyrábať z pevnejšieho materiálu, s dobre položenou otázkou sme uspeli. Len škoda tých zopár zničených kusov. Asi treba byť v dnešnej dobe odborníkom na všetko a tri hodiny googliť, až potom objednávať, lebo vám fakt málokto poradí, čo je z jeho služieb pre vás to najlepšie. Zvlášť, keď denne robí niekoľko desiatok cenových ponúk. My áno a to je našou filozofiou. Veľakrát k nám prišli naši klienti so zbytočne nákladnou a naddimenzovanou požiadavkou a naše rady, ako prácu aj zadanie zoptimalizovať, viedli k efektivnejšiemu výsledku, ktorý spokojného klienta výrazne menej finančne zaťažil. A takí klienti sa radi vracajú. Preto ak máte aj vy o podobné rekvizity záujem určite navštívte našu stránku www.mlv.sk a neváhajte nás kontaktovať!

   Ďalšiu várku rekvizít ku Dňu detí sme už tlačili na 5 mm komatex a vydržala výrazne dlhšie, resp. drží dodnes, a tak máme regál plný krásnych farebných veci, s ktorými by ste sa možno aj vy chceli odfotiť na evente.