Spoločnosť Olympus optimalizuje kvalitu starostlivosti o zákazníkov v Európe implementáciou nového CRM systému. Rozsahom i funkcionalitami unikátny systém SprinxCRM 7 bude spracovávať aj Big Data. Pomôže upresniť dĺžku servisných opráv.
„OLYMPUS, ako prémiová značka ponúka svojim zákazníkom okrem kvalitných produktov s vysokou funkčnou a dizajnovou hodnotou aj nadštandardný zákaznícky servis,“ komentuje nasadenie SprinxCRM 7 Karel Fryš, Deputy Call Center Manager Olympus Europe. „Od nového CRM systému si sľubujeme ešte vyššiu kvalitu poskytovaného servisu, ktorý už v tejto chvíli výrazne prevyšuje starostlivosť bežnú v segmente spotrebného tovaru. Znížením množstva použitých aplikácií, zrýchlením a sprístupnením vhodných dát a informácií v prehľadnej forme chceme umožniť našim špecialistom plne sa venovať zákazníkovi a rýchlo a zrozumiteľne mu poskytnúť odpovede a riešenia, ktoré najlepšie vyhovujú jeho potrebám.“
Z tohto dôvodu Olympus potreboval systém, ktorý dokáže prepojiť čo najviac systémov a dôležité informácie rýchlo a v správnej chvíli zobraziť technickým a servisným špecialistom zákazníckeho centra. To umožňuje funkcionalita ScoringBlog, ktorá je medzi CRM systémami absolútne unikátna. „ScoringBlog poskytuje špecialistovi zákazníckeho centra informácie nielen o tom, kto je zákazník, s ktorým hovoria, ale aj podvojné interakcie,“ vysvetľuje Peter Slávik, produktový manažér CRM systémov spoločnosti Sprinx Systems. „Špecialisti tak majú možnosť rýchlejšie zákazníkovi vyhovieť, bez toho aby ho obťažovali vypytovaním sa na podrobnosti alebo tieto informácie zdĺhavo vyhľadávali v iných aplikáciách.“
Pre vyšší komfort zákazníkov sa Olympus rozhodol využívať aj Big Data. V rámci SprinxCRM 7 je pripravovaný celý rad scenárov ich využitia. Jedným z prvých nasadzovaných je predvídanie dĺžky opráv produktov. „Na základe rôznych parametrov, napríklad dĺžky predchádzajúcich opráv, SprinxCRM 7 vyhodnocuje, ako dlho môže trvať oprava konkrétneho produktu,“ dopĺňa Peter Slávik. „Z doterajších testov vieme, že touto cestou sme schopní získavať relevantné odhady a teda poskytnúť zákazníkom precíznejšie informácie.“
Ďalšie využitie našli Big Data v spracovávaní duplicitných záznamov v systéme. Koncept riešenia je založený na snahe umožniť technickým a servisným špecialistom zákazníckeho centra, aby sa mohli plne venovať otázkam zákazníkov a minimalizovali tak čas strávený bežnými CRM aktivitami. „Zákaznícke centrum OLYMPUS chce pomáhať zákazníkovi a nie ho obťažovať otázkami len pre účely zberu dát do CRM,“ hovorí Karel Fryš. Aj tu hrajú Big Data dôležitú úlohu, keď na základe indícií získaných počas prijímania požiadaviek zákazníka vyhodnocujú a prideľujú interakcie ku kontaktom pri zachovaní možnosti manuálnych úprav. V prípadoch, kedy nie je možné spojenie urobiť jednoznačne, prichádza na rad databázový CRM ombudsman.
SprinxCRM 7 je súčasne integrovaný so SAP a s nástrojmi servisných stredísk, globálneho eShopu alebo novej verzie komunitnej siete MyOLYMPUS. „Čo vnímam ako veľkú devízu, je nadšenie a profesionalita ľudí, ktorí sa podieľali na celom riešení. Neboli tímom bezmyšlienkovite programujúcich ľudí, ale profesionálov. Prichádzali s radom invencií a nápadov, čo sa pozitívne prejavilo na výsledku,“ uzatvára Karel Fryš.
Na slovenský trh bude systém SprinxCRM 7 uvedený začiatkom roku 2016.