Optimalizácia nákladov býva pre vedenie firiem najčastejším spôsobom zvyšovania ziskov či znižovania strát. Vedenie sa obzerá najmä po položkách s vysokými jednotkovými nákladmi. Výsledky podrobnej analýzy nákladov však často prekvapia a nakoniec aj zdanlivo malé položky môžu mať veľký vplyv na hospodárenie.

 

„Keď analyzujete náklady vo svojej firme, tak sa málokto zamyslí nad tým, že ak máte napr. 100 zamestnancov a ste výrobná firma, tak len zlé využitie 1 páru ochranných rukavíc denne, stojí Vašu firmu tisíce na konci roka“, hovorí Rastislav Demeš zo spoločnosti DELUX-SM, ktorá prevádzkuje automaty na výdaj pracovných pomôcok pre zamestnancov.

 

„Ľudský faktor je nevyspytateľný, ale aj zneužívanie svojich možností z pohľadu zamestnanca vie narobiť škody. Predstavte si automatického skladníka, ktorý 24 hodín denne bez potreby údržby alebo spánku, vydá kedykoľvek to správne množstvo, druh a veľkosť“, dodáva.

 

Automat na pracovné pomôcky môže skutočne ušetriť stovky až tisíce eur ročne, čo závisí najmä od veľkosti firmy a obmedzení pre pracovné pomôcky. Obmedzenia OOPP sú fyzická veľkosť a váha položiek, ktoré môže výdajný automat vydávať. Preto je jeho použitie ideálne pri produktoch ako rukavice, respirátory, chrániče sluchu, okuliare, drogéria, hygienické prostriedky, tričká, pracovné náradie a podobne. „Ak je záujem o rozšírenie využitia na produkty, ako sú obuv, prilby, štíty, odevy či iné, je to u nás možné v závislosti na dohode“, dodáva pán Demeš.

 

Výhoda automatov na OOPP je aj v tom, že dokážu spolupracovať s efektívnym softvérom, ktorý stráži spotrebu a upozorňuje na nízky stav zásob. Softvér vždy aktuálne informuje o množstve v rezerve, finančnej hodnote tovaru a potrebnom množstve na doplnenie. Možné je tiež zasielanie notifikácií priamo dodávateľovi, čo dokáže ušetriť čas, zjednodušiť komunikáciu a pomôcť vyhnúť sa skladovým problémom.

 

Viac o výdajných automatoch na OPP sa dočítate na stránke www.safetybox.sk.