Čierny piatok sa už aj na Slovensku tradične považuje za začiatok veľkej predvianočnej nákupnej horúčky.  Tento termín pôvodne vznikol v USA kde dni nasledujúce po dni vďakyvzdania označili policajti, vodiči autobusov a taxikári ako „Black Friday“ – Čierny piatok, kvôli veľkému dopravnému zmätku, ktorý tam tradične nasledoval hneď deň po dni vďakyvzdania.

Tento termín sa počas 60. a 70. rokov rozšíril a dostal do širšieho povedomia verejnosti, čo si čoskoro všimli aj obchodníci a použili tento výraz na najväčší sezónny výpredaj.

Čierny piatok má u verejnosti veľkú odozvu, nakupujúci sú ochotní stáť hodiny v dlhých radoch a v okamihu otvorenia obchod „vziať útokom“ a vnútri  bezhlavo súperiť o obmedzený počet zlacneného tovaru. Často tak dochádza k roztržkám, násiliu a k zraneniam.

V minulosti trvala nákupná horúčka 24 hodín, zatiaľ čo dnes tento marketingový ťah používajú obchody niekoľko dní.

Nový rozmer dostal čierny piatok po rozmachu internetových obchodov, kde e-shopy, ponúkajú rôzne zľavy a zľavové kupóny až do pondelka (Cyber Monday) a počas takzvaných Cyber Week výpredajov.

Kým si jedna skupina tento nákupný trend pochvaľuje, druhá zatracuje najmä marketing okolo tohto konzumného amerického sviatku. Na Slovensku totiž niektoré obchody umelo navyšujú ceny tovarov, aby ich počas Black Friday a následných Cyber Weeks výpredajov mohli znížiť.

Predajcovia v e-shopoch aj v kamenných obchodoch sa predbiehajú zľavami na produkty.  Ako sa však v množstve týchto ponúk a zliav zorientovať?

Stačí navštíviť zľavový portál www.megazlavy.online kde nájdete všetky aktuálne zľavy na jednom mieste. Či už ide o zľavové kupóny, alebo výpredaje stačí si vybrať kategóriu, akciu či kód na zľavu a uplatniť ho vo svojom obľúbenom e-shope. Je to veľmi jednoduché a nestojí vás to vôbec nič.